Prajitura cu nuca si gris

2-newdsc_0388

     Aceasta este una din acele prajituri minunate care imi aduce aminte de copilarie, de vremea rece cand stateam zgribulita cu nasul lipit de geam si asteptam cu nerabdare zapada si Mosul cel darnic :). Mama pregatea bucate delicioase si, ca de fiecare data ceva dulce si bun cum numai ea stia sa faca.

     Mirosea minunat toata casa a prajitura proaspat coapta.Pentru mine era una din prajiturile cu aroma de Craciun ce prevestea sosirea Mosului :). Dupa ani buni mi-am adus aminte de aceasta reteta si mi-am propus sa o fac si pentru fetita mea.
     Gustul de nuca prajita si scortisoara alaturi de traditionalul magiun de prune ( pe care de fiecare data il mancam cu mare placere ) face din aceasta prajiturica un deliciu simplu si rapid de facut .

Ingrediente:

  • 250 ml lapte
  • 250 gr nuca
  • 100 gr gris
  • 2 oua
  • 220 gr zahar
  • 100 gr faina
  • 1 – 2 l-te scortisoara
  • 1 plic praf de copt
  • esenta vanilie
  • 1 praf de sare

Pentru ornat :

  •   3-4 linguri mari de magiun de prune, nuci si alune caramelizate(maruntite).

puteti folosi si Sos de caramel sau orice altceva va incanta inima.

Cum procedam :

Preincalziti cuptorul la 180*C .

Prajim nuca intr-o tigae antiaderenta pana se rumeneste putin aprox 2-3 minute.Dupa ce se raceste macinam 200 gr din nuca iar restul o tocam grosier.

Amestecam ingredientele uscate : nuca, grisul, zaharul, faina, praful de copt, scortisoara si praful de sare.

Batem ouale cu laptele si esenta de vanilie si adaugam amestecul lichid peste cel uscat.Amestecam bine si punem compozitia intr-o forma tapetata cu hartie de copt si unsa cu unt.Eu am folosit o tava de aprox 26/18 cm.

Punem la copt pentru aprox. 35-40 min ( pana trece testul scobitorii).

Lasam sa se raceasca si ornam cu magiun de prune sau sos de caramel si nuci si alune caramelizate.

Pofta buna!

3-newdsc_0354

 

 

Lasă un răspuns

