Fursecuri marocane – Ghoriba

DSC_1067blog 3Ghoriba sau fursecurile marocane sunt foarte bune la micul dejun alaturi de un ceai , o cana de lapte sau cafea . Sunt simple , fragede de se topesc in gura , cu o aroma subtila de migdale  si puteti sa le pastrati intr-un vas inchis ermetic timp indelungat . Mi-au atras atentia de ceva timp deoarece nu sunt pretentioase la copt si se fac foarte usor chiar si de un incepator . Cu siguranta oricand avem pofta de ceva dulce gasim prin casa ingredientele necesare sa le facem .  Reteta o am de pe blogul Olgutei – just love her 🙂 cu siguranta daca incercati una din retelele ei va vor reusi .

Ingrediente : 

  • 400 gr faina alba ( eu am fososit tip 00 )
  • 200 gr zahar pudra
  • 2 oua
  • 45 g unt
  • 45 gr ulei
  • 1 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • 1 fiola esenta vanilie
  • 1/2 fiola esenta migdale
  • zahar pudra vanilat pentru tavalit fursecurile

Cum procedam :

Topim untul cu uleiul si lasam sa se raceasca la temperatura camerei.

Zaharul pudra il mixam cu ouale pana isi tripleaza volumul . Adaugam esenta de vanilie si migdale . Punem  faina amestecata cu praful de copt si sarea , amestecand de cateva ori doar cat sa se incorporeze faina . Nu mestecam foarte mult deoarece riscam sa ne iasa niste fursecuri tari .

Dam aluatul la frigider pentru cel putin 1 – 2 ore sau peste noapte , asa cum fac eu de obicei .

Intr-o farfurie sau castron punem zaharul pudra vanilat . Modelam bilute de aluat ( eu le-am facut de 15 gr ) si le tavalim prin zaharul pudra .

Punem bilutele pe o tava tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 10-15 minute . Eu le-am copt 11-12 minute .

Dupa ce se racesc le punem intr-un vas inchis pentru a se pastra mai mult timp fragede .

 

Pofta buna!

DSC_1081blog2

 

 

Lasă un răspuns

